Cum să transmiți informația corectă prin imaginea vizuală – Logo-ul

Cum să transmiți informația corectă prin imaginea vizuală – Logo-ul

În prezent, internetul este social și interactiv. De aceea, pentru fiecare companie care folosește pentru promovare un site este foarte important ca acesta să fie conceput într-o manieră creativă, cu respectarea cerințelor etice și legale, dar trebuie, în primul rând, să inspire încredere celor cărora li se adresează - fie parteneri de afaceri, consumatori sau simplii vizitatori.


Studiile arată că : 

 - 50% din clienți nu se întorc într-un loc din pricina esteticii. 

 - 80% din clienți cred că o anumită culoare poate să crească șansele de recunoaștere a unei mărci sau a unui brand. 

Logo-ul este simbolul grafic distinctiv prin care se identifică marca unei companii.Între brand și logo, este o relație foarte stransă, cel din urmă cuprinzând și reprezentând în elementele sale  tot ceea ce inseamnă și vrea să transmită un brand. Logo-ul ar trebui să fie reprezentarea grafică fidelă a conceptului care stă la baza profilului firmei dumneavoastră.


Culorile folosite au un efect major asupra subconștientului.

 Culorile calde: roșu, portocaliu, galben sugerează entuziasm, fericire, energie. 

 Roșu are un puternic impact, însă nu trebuie folosit în exces. Prin urmare, portocaliul poate fi un bun înlocuitor. 

 Culorile reci: violet, albastru, verde - sugerează calmul 

 Violetul este asociat cu luxul, verdele cu viață, prospețime. 

 Albastrul inspiră putere, încredere, inteligență, stabilitate și unitate. 


Pe internet se găsesc multe site-uri care oferă serviciul "free logo", unde îți poți compune sau alege din modelele prestabilite propriul logo, fără suport profesional. Cu toate acestea, recomandarea mea este să se investească pe cât de mult se permite din buget în logo!


Dacă v-a plăcut acest articol, abonați-vă la blogul nostru !

Importanța fidelizării

Importanța fidelizării

 În aceste timpuri, în care concurența este în creștere pentru orice tip de afacere, fidelizarea clienților a devenit o prioritate. Consumatorii de regulă, caută cele mai avantajoase oferte la cele mai mici prețuri, chiar dacă asta înseamnă să aleagă serviciile și/sau produsele oferite de concurență. De aceea, prioritatea fiecăruia dintre dumneavoastră ar trebui să fie fidelizarea clienților.  Așadar, pentru început, este necesar ca produsele sau serviciile oferite de companie să se ridice la nivelul așteptărilor fiecărui client. 

 Dacă doriți să vă păstrați și măriți afacerea, o importanță capitală pentru viitor ar fi menținerea clienților existenți, mărirea portofoliului și fidelizarea acestora, care ulterior vor deveni piatra de temelie a afacerii dumneavoastră . 

 Satisfacția clientului nu garantează faptul că acesta va rămâne loial companiei ! Chiar dacă este mulțumit de felul în care a fost tratat și/sau de serviciul/produsul achiziționat, acest lucru nu-l va împiedica să aleagă serviciile/produsele unei firme concurente. Prin urmare,  există o serie de factori care pot influența alegerea clientului. În acest sens, fidelizarea interacționează cu viziunea clientului asigurându-l astfel că vocea lui a fost ascultată. 

 Programele de fidelizare sunt necesare atunci când vine vorba de a câștiga încrederea clienților dumneavoastră. 

 Studiile arată că 82% dintre clienți rămân loiali unei companii care oferă programe de fidelizare. 


 Oferiți clienților dumneavoastră

  •  Cupoane aniversare 
  •  Programe de loialitate și recomandări  
  •  Cadouri surpriză 
  •  Sfaturi extra oferite gratuit 
  •  O comunicare eficientă 
  •  Răspuns la orice comentariu, feedback adresat 
  • Câștigați  încrederea clienților (mai multe despre cum puteți câștiga și păstra încrederea clienților găsiti în articolul ACESTA 


  Dacă v-a plăcut acest articol, abonați-vă la blogul nostru!  


Ce trebuie să știți din poziția de client despre site-ul care folosește logo-ul Încredere Online?

Ce trebuie să știți din poziția de client despre site-ul care folosește logo-ul Încredere Online?

 Media Trust Business Online se asigură, prin metode bine stabilite că relația client-furnizor este definită de încredere, prin asumarea angajamentului de a verifica îndeplinirea bunelor practici ale internetului și de a susține îmbunătățirea lor. De altfel, contribuie activ la soluționarea reclamațiilor adresate colaboratorilor noștri. Comunicarea este punctul nostru forte, completat de încredere, siguranță și transparență. 

 Acordarea Certificatului Încredere Online poate fi solicitată de către orice furnizor care își desfășoară activitatea în mediul online. Echipa noastră de experți a format un pachet de servicii care servesc îmbunătățirii site-ului solicitantului, realizând o analiză SEO, ocupându-se de primii pași ai promovării etc., toate acestea aducând mari beneficii furnizorilor. 

 Dar, acordarea efectivă a certificatului se va face în urma unei analize în vederea îndeplinirii unor criterii care demonstrează angajamentul paginilor web față de bunele practici ale Internetului, din punct de vedere legal și etic. Criterii fără de care un site nu ar putea prezenta încredere în fața vizitatorilor și care ar îngreuna câștigarea unui client nou, dar mai mult, va avea dificultăți în a-l păstra. De ce? Un site care nu îndeplinește aceste condiții nu va putea garanta încrederea și s-ar putea chiar să nu fie unul de încredere. 

 Logo-ul Încredere Online înseamnă pentru dumneavoastră, în calitate de client, încredere, transparență și siguranță! 

 Care sunt criteriile pe care site-urile certificate Încredere Online le îndeplinesc?   

În punctele de mai jos sunt enumerate câteva aspecte pe care membrii Încredere Online le respectă pe site-urile lor, aspecte foarte importante în vederea unei colaborări corecte și legale între furnizor și client. 

  • Pe site trebuie să apară un fișier sau o pagină pe care să fie precizate Termenele și Condițiile.  
  • Pe pagina web să existe informații adresate consumatorilor privind dreptul de retragere/renunțare la cumpărare, consacrat de Legislația Națională și Europeană.
  • Să nu trimită SPAM-uri, mesaje comerciale în masă. Excepție fac persoanele care și-au dat acordul să primească mesaje publicitare.
  • Procedura de comandă să fie validă, să nu existe erori tehnice în timpul comenzii.
  • Informațiile despre produsele și/sau serviciile pe care le promovează să fie reale, accesibile și verificabile printr-o procedură transparentă.
  • Să fie precizată Politica de Confidențialitate.
  • Produsele comercializate de companie să nu fie contrafăcute.
  • Să aibă un link cu trimitere către ANPC.
  • Pagina de contact a companiei să fie completă.

 Acestea sunt doar câteva criterii pe care un site certificat le întrunește. Lista continuă cu alți factori esențiali în vederea unei colaborări sigure între dumneavoastră și furnizorul afiliat Încredere Online. 

 Totodată, membrii Încredere Online trebuie să desemneze o persoană responsabilă cu soluționarea reclamațiilor și sesizărilor. Media Trust Business Online pune la dispoziție acest serviciu companiilor afiliate, cât și clienților firmelor care utilizează marca Încredere Online. 

                                                              Încredere Online asigură siguranța colaborărilor dumneavoastră! 

Soluţionarea reclamaţiilor venite din partea clienţiilor

Soluţionarea reclamaţiilor venite din partea clienţiilor

 În cazul unei reclamații, contactul cu clientul este cel mai important pentru soluţionarea problemei pe cale amiabilă. Aşadar, un aspect vital îl reprezintă desemnarea unei persoane cu responsabilităţi în cunoaşterea atât a prevederilor legale, cât şi a politicii/regulamentului intern. Calităţile acestei persoane ar trebui să includă amabilitatea, receptivitatea, tactul, discreţia, capacitatea de a analiză obiectivă, pentru ca mai apoi, să răspundă în mod favorabil situaţiei. O altă calitate ar fi stabilitatea emoţională. 

 Detectarea factorilor care l-au nemulţumit pe reclamant este un alt aspect important pe calea soluţionării. Aşadar, întâlnim clienţi nemulţumiţi de un aspect real, spre exemplu, necorespunderea ofertei de dinaintea achiziţionării şi după , indiferent că vorbim despre un serviciu sau un lucru material, caz în care se poate propune înlocuirea şi/sau repetarea serviciului. Neînţelegerile care au la bază argumente reale sunt mai uşor de rezolvat, deşi nu este întotdeauna plăcut.

Pe de altă parte, întâlnim clienţi care sunt nemulţumiţi de aspecte de care firma nu se face vinovată, spre exemplu, din cauza faptului că nu au citit bine politica de retur înainte de cumpărare etc.. În aceste cazuri, comunicarea trebuie să fie cu mult mai eficientă. Acuzarea clientului că greşeşte nu este o soluţie, ci mai degrabă se recomandă informarea acestuia cu privire la regulamentul intern al firmei cu mențiunea că acesta trebuie să corespundă întocmai cu legile în vigoare. 

 Prin urmare, câţiva paşi buni de urmat ar fi: 

 1. Identificarea problemei;

2. Determinarea tipului problemei;

3. Alegerea metodei de rezolvare, utilizând totodată profesionalismul şi tactul;

4. Verificarea datelor care au dus la situaţia reclamării;

5. Comunicarea cu reclamantul în vederea solutionarii nemulţumirii;

6. Soluționarea problemei, dacă este posibil acest lucru sau informarea reclamantului cu privire la datele relevante în vederea remedierii;

7. Se prezintă părerile de rău pentru neplăcerile create și mulțumirile că problema a fost adusă la cunoștință. 

 Soluţionarea reclamaţiilor, precum şi modul de abordare în aceste situaţii, reprezintă un aspect prin care firmele îşi păstrează sau îşi pierd credibilitatea în faţa clienţilor. Evitarea lor ar fi convenabilă, însă aproape imposibilă. Atenţia la detalii, scoaterea în evidenţă a unor aspecte importante care ţin de politica internă sau regulament ar putea fi un mod bun de prevenire. 

Feedbackul privit ca un sistem pozitiv de abordare

Feedbackul privit ca un sistem pozitiv de abordare

 Sunt numeroase motive pentru care o afacere are nevoie de un sistem de feedback: pentru confirmări, pentru creștere și dezvoltare, pentru a atrage mai mulți clienți (ex: în cazul review-urilor pozitive) etc.. Din nefericire, foarte multe firme uită, sau consideră neimportantă prezența activă a clientului în dezvoltarea unei afaceri, limitându-i rolul la unul de simplu beneficiar sau cumpărător. 

 Orice afacere se susține prin clienți. Simplu și clar. Prin urmare, orice afacere trebuie dezvoltată cu ajutorul lor, iar aceștia pot contribui direct sau indirect la construirea ei. Direct, prin faptul că devin beneficiari ai produselor sau serviciilor oferite, iar indirect, mult mai devreme, continuu și stabil, prin faptul că au nevoi și dorințe. 

 Un aspect neglijat, deși esențial, stă în relaționarea cu clienții. Ei aduc un aport de forțe în dezvolarea unei afaceri. Comunicarea necesită sinceritate și transparentă din partea membrilor care colaborează și interactionează. Comunicarea trebuie să fie stabilă și eficientă pentru ca relația să aibă o continuitate și un echilibru în cadrul colaborării. Unul dintre scopurile comuncării stă în aflarea părerilor clienților, cu finalitatea ca acestea să servească îmbunătățirii serviciilor sau a produselor oferite.

Din păcate, mediul online limitează comunicarea, dar și analiza imediată a reacțiilor clienților referitoare la percepția lor despre colaborarea avută. Aici apare nevoia de feedback. 

 Un serviciu pe care Încredere Online îl oferă partenerilor săi este de a pune la dispoziție clienților fiecărui furnizor în parte, pe fișe distincte, opțiunea de a lăsa un review despre colaborarea avută cu aceștia.

Pe lângă aspectele clar definite pe care le întrunește, precum conștientizarea punctelor forte, îndreptarea atenției înspre punctele deficitare, șlefuirea astfel a strategiilor etc., feedbackul reprezintă latura umană a mediului online, oferindu-i clientului confirmarea că este important, că părerea lui contează, se simte parte din afacere și pleacă de pe poziția de simplu plătitor. Iar furnizorului, îi oferă șansa de a se îmbunătăți. 

 Feedbackul reprezintă un win-win pentru ambele părți.

Feedbackul poate fi imediat și se prezintă în mai multe forme de recoltare a informațiilor. De exemplu, printr-un sistem de rating, cu acordare de note ori calificative, cu adăugarea unui comentariu explicativ sau nu, în cea mai simplă formă a sa. Se poate dezvolta sub forma unui sistem de întrebări și/sau răspunsuri, prin solicitarea unei opinii, prin detectarea lor pe formuri, comentarii libere ș.a.m.d., până la feedbackul complex și profesional, de tip focus-grup, care permite recoltarea de date atât de la clienți, cât și de la experți.

Frica de recenzii negative  Feedbackul este o reacție și trebuie tratat ca atare. Nu este un atac, nu este o laudă, nu este o critică, ci o realitate a unui consumator pe care acesta alege să o exprime. Se recomandă un sistem pozitiv de abordare a tuturor reacțiilor primite, acest lucru însemnând că orice recenzie negativă se consideră un bun îndrumător înspre îmbunătățirea afacerii și un prilej de relaționare și comunicare cu clienții. Un răspuns empatic la o reacție negativă punctează exact ceea ce furnizorul caută să exprime față de client, anume că îi pasă cu adevărat de acesta. 

Despre Noi

Media Trust Business Online se asigură, prin metode bine stabilite, că relația client-furnizor este definită de încredere, prin asumarea angajamentului de a verifica îndeplinirea bunelor practici ale internetului și de a susține îmbunătățirea lor. De altfel, contribuie activ la soluționarea reclamațiilor adresate colaboratorilor noștri. Comunicarea este punctul nostru forte, completat de încredere, siguranță și transparență.... Citeşte tot

© 2017 IncredereOnline™ Toate drepturile rezervate!